Oct 19
H/t reader squodgy:
“Let’s get one thing straight, the British taxpayer was forced to subsidise the Banker Bail out indirectly, meaning funding from Government for services and support was re-directed to banksters for stupidly getting embroiled in the “Sub- Prime” confidence trick and losing trillions back on the 2008 collapse.
What isn’t in the public domain is that the Rothschilds actually OWN both the Bank of England & the Federal Reserve.
They ultimately control all the financial aspects of RBS/NatWest.
The Rothschild hidden hand is behind Syria/ISIS/Ukraine/Saudi Arabia/Yemen/israel/the Migrant and Refugee issue and everything else currently jeopardising the civilised world.
There is no doubt in my mind the issue over RT’s Bank problem is another Rothschild driven ploy to stifle open discussion in favour of Orwellian control of thought and opinion by eliminating the alternative opinion, even if it is factual. That is bad for all of us, especially the next but one generation who won’t know any better. It must be fought, by the most passive means available.”

Steve Hedley, the second-in-command at one of UK’s most powerful unions, says that RT’s decision to go public with NatWest’s intention to shut down its bank accounts will help save not just itself, but other alternative media.

“We are getting to a state of affairs where everything in the country is monitored, and if it doesn’t meet with official approval, it is banned, and has its source of funding cut off. This is a move toward a totalitarian state,” Hedley, Senior Assistant General Secretary of RMT, the UK’s biggest specialist transport union, told RT during a live interview from London. “The strong stance that RT has taken over this is good, and will prevent further pressure, on itself and other organizations.”

Continue reading »

Tags: , , , ,

Oct 18

Sergei Lavrov Accuses UK Government Of Pressuring RBS To Block RT Bank Accounts:

“It’s as clear as day that this decision was not made by the bank. And not any other bank – banks don’t make such decisions on their own,” Sergei Lavrov said. “I believe an old saying is appropriate here: don’t treat others the way you don’t wish to be treated yourself”

* * *

PayPal: Donate in USD
PayPal: Donate in EUR
PayPal: Donate in GBP

Tags: , , , , , ,

Oct 17

H/t reader squodgy:

“This is just for starters. Next the Govt will have RT removed from freeview television.
Then Google will mysteriously have difficulty finding the server….error 404.

Ominous…..we need at least two opposing versions of all news items to enable a modicom of truth to filter through, and we cannot trust or believe Zionist media outlets or the government controlled BBC.

Suspicious bloggers think Obama/Clinton are behind it….which means the hidden hand of the Rothschilds has orchestrated it.”

UK Prime Minister Responds To Blocking Of RT’s Bank Accounts:

As reported earlier, in a somewhat stunning announcement that puts into question the freedom of speech and press in the UK democracy, RT’s editor in chief alleged, and NatWest later confirmed, that the Russian media outlet’s bank accounts in the UK had been blocked by the bank owned by the previously nationalized RBS.

In a letter to RT’s London Office, NatWest said, “we have recently undertaken a review of your banking arrangements with us and reached the conclusion that we will no longer provide these facilities.” The bank added that the entire Royal Bank of Scotland Group, of which NatWest is part of, would refuse to service RT.


“We have no idea why it happened, because neither yesterday nor the day before yesterday, nor a month ago, nothing special happened to us, nobody threatened us in any way. Hypothetically, this may have something to do with new British and American sanctions against Russia, which may be announced soon. It may not. Our legal department is dealing with the issue now,” Margarita Simonyan told RBK business news website.

Commenting on the development, Russian Foreign Ministry spokesperson Maria Zakharova said it indicated that “Britain on its way out of the EU abandoned all its commitments to protect the freedom of speech.” “I sincerely hope that there’s no political motive for this, because we know that the British government isn’t happy with RT in Britain,” publisher Marcus Papadopoulos told RT. Continue reading »

Tags: , , , ,

Oct 17

RT’s Bank Accounts Blocked In The UK; Russia Foreign Ministry Slams RBS’ Decision:

While we have yet to get an update from Wikileaks on the status of Julian Assange’s internet connection at the Ecuadorian embassy in the UK, which as reported overnight was allegedly “severed” by an unknown “state party”, moments ago Russia’s RT (originally Russia Today), a television network and website funded by the Russian government, has allegedly seen its bank accounts blocked by the UK, according to a tweet posted moments ago by the station’s editor-in-chief, Margarita Simonyan.

“Our accounts in the UK have been closed. All Accounts. ‘The decision is not subject to revision’. Long live freedom of speech!” Simonyan said in a Twitter post, suggesting that the move stifles free speech.

According to RT
, its The National Westminster Bank has informed RT UK that it will no longer have the broadcaster among its clients. “The bank provided no explanation for the decision.”

“We have recently undertaken a review of your banking arrangements with us and reached the conclusion that we will no longer provide these facilities,” NatWest said in a letter to RT’s London office. The bank said that the entire Royal Bank of Scotland Group, of which NatWest is part of, would refuse to service RT. Continue reading »

Tags: , , , ,

May 17



An RT Arabic TV crew was attacked by Israeli police while covering the Jerusalem Day march in the Old City. Although the journalists had all documents permitting them to cover the event, the police prevented them from going live.

Tags: , , , , , , ,

Feb 02

Here’s What Happens When the U.S. Embassy Spokesman in Moscow Asks Twitter if RT or The Economist is More Trustworthy (Liberty Blitzkrieg, Feb 1, 2015):

This is brilliant. Will Stevens is the spokesman for the U.S. Embassy in Moscow. The following needs no further commentary.

The latest in a long line of establishment Twitter fails. Continue reading »

Tags: , , , , , ,

Dec 16


It’s official: RT is most watched news network on YouTube with over 2bn views (RT, Dec 16, 2014):

RT’s five YouTube channels combined have hit the 2 billion views benchmark, strengthening the channel’s role as the leading news provider on the popular video hosting service.

RT content on Youtube has generated over 3 times as many views as CNN & Euronews respectively, and 2.5 times Al Jazeera’s viewership. over 540 million views were generated by the network to date in 2014

The five channels – English-language RT International and RT America and the channels in Arabic, Spanish and Russian – have more than 2.5 million subscribers. Continue reading »

Tags: , , ,

Nov 15

Fact fails: UK ‘journalism’ on RT (RT, Nov 14, 2014):

In an almost beautiful bit of irony, those who are the first to accuse RT of shoddy journalism and propagating conspiracy theories are practicing exactly what they supposedly preach against.

First comes out The Guardian article quoting some astronomical numbers as RT’s budget – allegedly the largest of Russian public broadcasters. Their source? Russian media experts Pussy Riot.

Tags: , ,

Mar 18

RT - Russia Today


Russia Today YouTube channel suspended

Spam? Gaming? Unlikely.

Other Terms of Service violations? Maybe.

It is easy for Google to dig something up if Google really wanted to shut down RT.

Or is it because of ‘misleading content’?

How about RT’s coverage of the Ukraine situation, which is definitely not being in line with western media propaganda?

RT America (another Russia Today channel) is still up.

Tags: , , , , , , , , ,

Mar 08

Russia Today Responds To Wahl Public Departure: Just A “Self-Promotional Stunt” (ZeroHedge, March 7, 2014):

Having expressed her perspective of Russia Today’s “whitewashed” coverage of Putin’s invasion of Russia, Liz Wahl resigned live on air yesterday. This came on the heels of her colleague Abby Martin’s recent comments voicing here disagreements with Russian policies on the same state-funded network. Russia Today has responded… When a journalist disagrees with the editorial position of his or her organization, the usual course of action is to address those grievances with the editor…But when someone makes a big public show of a personal decision, it is nothing more than a self-promotional stunt.”

Russia Today full statement:

Ms. Wahl’s resignation comes on the heels of her colleague Abby Martin’s recent comments in which she voiced her disagreement with certain policies of the Russian government and asserted her editorial independence.

Continue reading »

Tags: , , , ,

Mar 06

Russia Today Anchor Quits Live On Air Over “Whitewashed” Coverage Of Putin (ZeroHedge, March 5, 2014):

Presented with little comment, suffice to add former Washington DC RT correspondent Liz Wahl’s comments that “personally she cannot be part of a network funded by the Russian government that whitewashes the action of Putin…”  At least RT was correct when it said yesterday that “Contrary to the popular opinion, RT doesn’t beat its journalists into submission, and they are free to express their own opinions, not just in private but on the air.”  One wonders if Ms. Wahl’s next stop will be MSNBC, FOX or CNN, where the truly unbiased coverage can be found.

Today’s drama takes to a entirely new level the statement voiced by another RT presenter who also denounced as “wrong” Russia’s military intervention in Ukraine.

“I can’t stress enough how strongly I am against any state intervention in a sovereign nation’s affairs,” Abby Martin declared in her news programme.

RT said it respected Ms Martin’s views, and that she would not be reprimanded.

Continue reading »

Tags: , , , , , , , , , , ,

Dec 10

Russian President Vladimir Putin listens during his meeting with Armenian President Serge Sarksyan in Yerevan December 2, 2013.

Putin dissolves state news agency, tightens grip on Russia media (Reuters, Dec 9, 2013):

President Vladimir Putin tightened his control over Russia’s media on Monday by dissolving the main state news agency and replacing it with an organization that is to promote Moscow’s image abroad.

The move to abolish RIA Novosti and create a news agency to be known as Rossiya Segodnya is the second in two weeks strengthening Putin’s hold on the media as he tries to reassert his authority after protests against his rule.

Most Russian media outlets are already loyal to Putin, and opponents get little air time, but the shake-up underlined their importance to Putin keeping power and the Kremlin’s concern about the president’s ratings and image.

The head of the new agency, to be built from the ashes of RIA Novosti, is a conservative news anchor, Dmitry Kiselyov, who once caused outrage by saying the organs of homosexuals should not be used in transplants.

“The main focus of … Rossiya Segodnya (Russia Today) is to highlight abroad the state policy and public life of the Russian Federation,” said a decree signed by Putin.

Continue reading »

Tags: , , , , , , , ,

Sep 08

YouTube Added: 08.09.2013


‘Bigger than Watergate’: US ‘regular’ meetings with Al-Qaeda’s leader; documented White House ‘false flag terrorism’ moving people ‘like sheep’; the father of Twin Towers victim tell us why he backs this month’s 9/11 campaign on Times Square and around the world; & the protests calendar for September.

Seek truth from facts with Bob McIlvane, whose son Bobby was killed in the lobby of the North Tower; NATO’s Secret Armies author Dr. Daniele Ganser; Elizabeth Woodworth of Consensus911; Journal of 9/11 Studies co-editor Dr. Graeme MacQueen; Dr. Kevin Barrett author of Questioning the War of Terror, civil engineer Jon Cole of Architects and Engineers for 9/11 Truth; and Rachel Maddow of The Rachel Maddow Show.

Related article:

Why Was A Sunday Times Report On US Government Ties To Al-Qaeda Chief Spiked? & Gladio B

Israel Seeks War On Iran To keep Lid On 9/11 (Veterans Today)


@Amazon.com: Gladio, NATO’s Dagger at the Heart of Europe: The Pentagon-Nazi-Mafia Terror Axis


Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Sep 05

USS NImitz (AFP Photo / Navy Media Content Services / HO / Raul Moreno)

Russia warns of nuclear disaster if Syria is hit (RT, Sep 5, 2013):

A military strike on Syria could lead to a nuclear catastrophe if a missile were to hit a reactor containing radioactive uranium, a Russian Foreign Ministry spokesman warned. The remark comes as the US continues to push for a military strike on Syria.

“If a warhead, by design or by chance, were to hit the Miniature Neutron Source Reactor (MNSR) near Damascus, the consequences could be catastrophic,” Aleksandr Lukashevich said in a Wednesday statement.

Russia’s Foreign Ministry urged the UN International Atomic Energy Agency (IAEA) to complete a risk evaluation as the US continues to seek support for military action. It asked the agency to “react swiftly” and carry out “an analysis of the risks linked to possible American strikes on the MNSR and other facilities in Syria.”

Lukashevich stated that the region could be at risk of “contamination by highly enriched uranium and it would no longer be possible to account for nuclear material, its safety and control.” He added that such material could fall into the wrong hands.

The IAEA said that it is aware of the statement, but it is waiting for a formal request asking the agency to complete a risk evaluation. “We will consider the questions raised if we receive such a request,” Reuters quoted an IAEA spokesperson as saying.

Continue reading »

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Sep 03

Screenshot from Reddit.com

Reddit moderator pushed for RT ban ‘simply because it’s Kremlin’ (RT, Sep 1, 2013):

The reason RT.com was banned on Reddit’s /r/news section may not be spam or vote manipulation, as was stated officially, but “simply because it’s Kremlin.” This was revealed by a user from his discussion with one of the subreddit’s moderators.

RT.com was banned from /r/news this Thursday on accusations of “spam and vote manipulation”, with no evidence of the violations being presented by the moderators, who said that this information was only for “internal” use.

The move caused uproar among the reddit users as the drama was then taken to another subforum, /r/worldnews, where several things were eventually revealed.

Continue reading »

Tags: , , , , , , , ,

Nov 20

‘Israel knowingly targeted the media’ – RT reporter in Gaza (RT, Nov 19, 2012):

The crew of RT’s Arabic-language sister channel Rusiya Al-Yaum barely escaped death as Israeli rockets targeted the media center in Gaza and destroy the building where they work.An Israeli airstrike on a media compound in Gaza city injured at least six journalists, one of whom lost his leg, Palestinian medical officials say.

RT Arabic correspondent Saed Suerki said four missiles hit their office building. One of them came through the roof, reached the 10th floor, destroying everything in its path – including the equipment of al-Quds TV, a channel Israel accuses of spreading Hamas propaganda. Continue reading »

Tags: , , , , , , , , ,

Mar 05

Hillary Clinton: “Viewership Of Al Jazeera Is Going Up In The United States Because It’s Real News”

Added: 02.03.2011

Hillary Clinton Loves RT?

Added: 02.03.2011

Tags: , , , , , , ,