Nov 20

See also:

Sky News Offices Damaged In Missile Attack By Israel

‘Israel Knowingly Targeted The Media’ – RT Reporter In Gaza (Video)

Robert Fisk: Hamas And Israel Have Opened The ‘Gates Off Hell’ In Gaza yet again. And The Number Of Journalistic Cliches In Hell Is Growing By The Day

Press TV building in Gaza hit twice in Israeli bombings (PressTV, Nov 18, 2012):

The office building of Iran’s English-language 24-hour news channel, Press TV, in Gaza has been hit twice in the Israeli regime’s fresh airstrikes.

Continue reading »

Tags: , , , , , , , ,

Oct 19

“Eutelsat is a person, not a company.  Eutelsat says it is European, but it is actually Israeli.  French sounding “Michel de Rosen” runs Eutelsat, an Israeli citizen, company with Israeli stockholders, a company long dictated to by extremist groups within Israel, the militant ultra-nationalists of the Likudist regime of Netanyahu.”

Press TV: Zionists to blame for EU Press TV Ban – American analyst (Veterans Today, Oct 18, 2012):

Iran is a controversial nation to some.  To others, be they the 120 nations of the Non-Aligned Movement or nations that believe Iran is targeted for its failure to bow to the will of a very real worldwide conspiracy, Iran is an ancient empire that has reached for greatness under the most difficult of circumstances.

In a world of lies, and we are lied to, not just by the “pop culture press” but by armies of seemingly friendly faces who pour poison in our ears, today is a “big win” for many.  Iran will be silenced to the people of Europe.

The choice, we are told, is one of a company, Eutelsat Communications. It claims that Iran, 19 news and information sources, some clearly among the best, most dependable and trustworthy in the world, will be silenced. This is not all.

First of all, the reason given, that Eutelsat is following sanctions is a lie.  There are no sanctions against Press TV or other news sources, no UN vote supports it and I would like to see the issue taken before the General Assembly.

Of course, it might be taken before the UN Security Council, five real members and five “keep quiet and don’t bother anyone” members, who make all decisions for the UN. Two members, Russia and China vetoed sanctions against Syria. Continue reading »

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Oct 18

Press TV Ban Tantamount to Human Rights Violation (Veterans Today, Oct 17, 2012):

The recent EU move to take Press TV off the air is to be seen as part of a continued process of media violation against this alternative channel.

On Monday, Eutelsat, which is run by Michel de Rosen, a Zionist Israeli-French, stopped carrying Press TV and some 18 other channels from Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB), a move which Gary Follows, Arqiva Head of Public Relations, says is a “result of reinforced EU Council sanctions and repeated requests by France’s broadcasting authority for the permanent switch-off of the Iranian channels.” UK-based Arqiva is the service supplier which held the IRIB contract.

Continue reading »

Tags: , , , , , , , , , ,

Feb 21

Press TV signals jammed in Europe: Report (Press TV, Feb. 20, 2012):

Jamming signals have been reportedly interrupting the broadcast of Press TV, Iran’s 24-hour English-language news channel, in various locations across Europe.

Press TV viewers in Europe say the frequent attacks last three to four minutes each time. Continue reading »

Tags: , , ,