Oct 19

“Eutelsat is a person, not a company.  Eutelsat says it is European, but it is actually Israeli.  French sounding “Michel de Rosen” runs Eutelsat, an Israeli citizen, company with Israeli stockholders, a company long dictated to by extremist groups within Israel, the militant ultra-nationalists of the Likudist regime of Netanyahu.”

Press TV: Zionists to blame for EU Press TV Ban – American analyst (Veterans Today, Oct 18, 2012):

Iran is a controversial nation to some.  To others, be they the 120 nations of the Non-Aligned Movement or nations that believe Iran is targeted for its failure to bow to the will of a very real worldwide conspiracy, Iran is an ancient empire that has reached for greatness under the most difficult of circumstances.

In a world of lies, and we are lied to, not just by the “pop culture press” but by armies of seemingly friendly faces who pour poison in our ears, today is a “big win” for many.  Iran will be silenced to the people of Europe.

The choice, we are told, is one of a company, Eutelsat Communications. It claims that Iran, 19 news and information sources, some clearly among the best, most dependable and trustworthy in the world, will be silenced. This is not all.

First of all, the reason given, that Eutelsat is following sanctions is a lie.  There are no sanctions against Press TV or other news sources, no UN vote supports it and I would like to see the issue taken before the General Assembly.

Of course, it might be taken before the UN Security Council, five real members and five “keep quiet and don’t bother anyone” members, who make all decisions for the UN. Two members, Russia and China vetoed sanctions against Syria. Continue reading »

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,