Jun 13

Green is the new Red - Agenda 21

BBC environment editor gives the game away (Ice Age Now, June 13, 2015):

Shows just how “impartial” he really is.

“Roger Harrabin is the BBC’s in-house green activist-in-chief,” writes James Delingpole. “…occasionally he can’t help giving the game away as he did this morning on BBC Radio 4’s Today programme.” (Listen from 2:39:10)

Reporting on the latest round of UN climate talks in Bonn this week, Harrabin said:

“We’re trying to change the entire global economy….”

Then swiftly he corrected himself:

“…or at least the UN’s trying to change the entire global economy.” Continue reading »

Tags: , , , , , ,

Apr 09

“If you don’t read the newspaper you are uninformed, if you do read the newpaper you are misinformed.”
– Mark Twain


The BBC, the Weapons Industry and War Propaganda (Global Research, April 8, 2015):

Last week the Chairman of Europe’s largest arms firm BAE Systems, Roger Carr, was appointed Vice Chairman of the BBC Trust. Will Carr’s close ties to the arms industry “get the best out of the BBC for licence fee payers” as its mission statement promises?

On the trust’s web site we can read the following:

The BBC exists to serve the public, and its mission is to inform, educate and entertain. The BBC Trust is the governing body of the BBC, and we make sure the BBC delivers that mission.”

For many years, however, the BBC has been caught delivering weapons of mass deception, lying, censoring important stories and engaging in war propaganda on more than one occasion. Here are just a few articles we published about BBC lies and propaganda: Continue reading »

Tags: , , , ,

Mar 08


Related info:

Jimmy Savile Abused Up To 1,000 Victims On BBC Premises (The Guardian)

BBC Paid For Pedophile Jimmy Savile’s Cash Gifts To Children (Daily Express)

So Much For BBC Transparency: 90 Pages Of BBC’s Jimmy Savile Report Blacked Out (Daily Mail)

The treatment of BBC staff involved in the breaking of the Jimmy Savile story is a scandal that has gone largely unnoticed. Photograph: Jonathan Brady/PA

The sinister treatment of dissent at the BBC (The Guardian, March 8, 2015):

The whistleblowers who broke the Jimmy Savile story have seen their careers nosedive while executives protect their own status

Nobody from John Humphrys in the morning to Evan Davis at night dares mention a scandal at the BBC. It undermines their reporting of every abuse whistleblowers reveal. It reinforces the dirty common sense of British life that you must keep your head down if you want to keep your job. Continue reading »

Tags: , , , , , , , , , , ,

Feb 13

Feb 3, 2015


In this episode of the Keiser Report back in London, Max Keiser and Stacy Herbert discuss the Greek situation and that a nation is not what it thinks it is but what others attempt to hide about that nation – like the fact that it is bankrupt. They discuss the role Goldman Sachs played in helping Greece hide its debts and, thus, strapping it to the euro and the mispricing of real risk by well-compensated bond investors lending to Greece at ultra low interest rates. They also discuss that, while deflated footballs was the main headline on the nightly news in America, a memo was delivered to Obama outlining the various ways that brokers defraud American investors of years worth of retirement income.

Tags: , , , , , , , , , ,

Sep 04

Related info:

U.S. Media Controlled By Just Six Corporations (INFOGRAPHIC)

Falsehoods in the NYT’s Editorial, ‘Mr. Putin Tests the West in Ukraine’ (Washington’s Blog, Sep 3, 2014):

The only way to expose lies is within context; so, this will have to be lengthy.

The Times  editorial opens with a falsehood: “There is no longer any doubt: Russian troops are in Ukraine, not as volunteers, as the rebel commander in Donetsk would have the world believe, but in units equipped with mobile artillery and heavy military equipment.” Their only cited source for that statement is “a senior NATO officer.” But should anyone take as a source, on that type of matter, either an anonymous U.S.-NATO official, or an anonymous Russian official? That’s hardly an unprejudiced “source,” in either case — and it’s their only source on this. Continue reading »

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jun 09


Dead In The Water – The Sinking Of The USS Liberty (Full BBC Documentary):



During the Six-Day War, Israel attacked and nearly sank the USS Liberty belonging to its closest ally, the USA.

Thirty-four American servicemen were killed in the two-hour assault by Israeli warplanes and torpedo boats. Israel claimed that the whole affair had been a tragic accident based on mistaken identification of the ship.

The American government accepted the explanation. For more than 30 years many people have disbelieved the official explanation but have been unable to rebut it convincingly.

Now, Dead in the Water uses startling new evidence to reveal the truth behind the seemingly inexplicable attack. The film combines dramatic reconstruction of the events, with new access to former officers in the US and Israeli armed forces and intelligence services who have decided to give their own version of events.

Interviews include President Lyndon Johnson’s Secretary of Defence Robert McNamara, former head of the Israeli navy Admiral Shlomo Errell and members of the USS Liberty crew.

Tags: , , , , , , , , ,

May 24

BBC spends £1.3million on business and first-class flights in just one year – a 40% hike despite pledges to cut costs (Daily Mail, May 24, 2014):

The BBC bill for first and business class flights soared by more than 40 per cent to £1.3million last year, despite its pledges to cut costs.

Staff spent more than £3,500 a day on the most expensive fares as they jetted around the world in luxury.

The BBC promised a new era of cost-cutting, but has admitted paying £1,278,618 for 950 business and first class tickets in 2013/4 – 46 per cent up on the previous year.


Mar 24


For the original BBC News story on Syria school “Napalm Attack” https://www.youtube.com/watch?v=pPba_…

March 22, 2014 Russia Today News

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Aug 27




During the Six-Day War, Israel attacked and nearly sank the USS Liberty belonging to its closest ally, the USA.

Thirty-four American servicemen were killed in the two-hour assault by Israeli warplanes and torpedo boats. Israel claimed that the whole affair had been a tragic accident based on mistaken identification of the ship.

The American government accepted the explanation. For more than 30 years many people have disbelieved the official explanation but have been unable to rebut it convincingly.

Now, Dead in the Water uses startling new evidence to reveal the truth behind the seemingly inexplicable attack. The film combines dramatic reconstruction of the events, with new access to former officers in the US and Israeli armed forces and intelligence services who have decided to give their own version of events.

Interviews include President Lyndon Johnson’s Secretary of Defence Robert McNamara, former head of the Israeli navy Admiral Shlomo Errell and members of the USS Liberty crew.

Tags: , , , , , , , , ,

Aug 22

The reason why I published only one article today -Invited by BBC and given 0 sec to talk on the radio show (Fukushima Diary, Aug 21, 2013):

In the quiet morning of 8/21/2013, I was communicating with my readers on Twitter.

Suddenly a lady talked to me if I can be on BBC at 19:30 in JST.

After nearly 2 years blank, BBC and some other international media are coming back to cover Fukushima.
Since this morning, BBC has been featuring the latest leakage of 300m3 water.

I talked to her on the phone and we arranged the schedule. She was supposed to call me in 2 hours from that time.

She was nice and professional. She asked me what I think about the leakage. I answered this is only the beginning.
When she asked me if I trust what government says, I laughed and said obviously no. She asked me why.
I was “Because the government has been saying no meltdown, no meltout was going on. There is no short term health effect etc. Then last year, the chief cabinet secretary of Japan said they didn’t announce Fukushima was having meltdown because he thought everyone was already aware of it.”.

She said, “Sure.”.

It was the radio show “World Have Your Say [URL]“.
We had 30 mins. Japanese commentators found each other on Twitter and we waited for them to call me.
I was supposed to talk on the phone.

Continue reading »

Tags: , , , , , , , , ,

Jul 16

BBC paid for Jimmy Savile’s cash gifts to children (Daily Express, July 15, 2013):

THE BBC signed off Jimmy Savile’s “sweeteners” to children who appeared on his TV show.

BBC payroll records obtained through a Freedom of Information request show the corporation’s desperation to keep the paedophile employed for 50 years, through expense payments, appearance and programme fees.

In one instance, Savile was paid £4,000 for appearing on the Louis Theroux programme.

Tory MP Rob Wilson said the dossier was “deeply disturbing”.

Continue reading »

Tags: , , , , , , , , ,

Feb 26

TV licence evader refused to pay because the ‘BBC covered up facts about 9/11 and claimed tower fell 20 minutes before it did’ (Daily Mail, Feb 25, 2013):

  • Tony Rooke represented himself at Horsham Magistrates’ Court in Sussex
  • Told inspector on visit in May 2012 that he would not be paying licence fee
  • Rooke said he was withholding fee under Section 15 of Terrorism Act 2000
  • This states it’s an offence for someone to provide funds used for terrorism
  • He said he didn’t want to give money to an organisation ‘funding terrorism’
  • Rooke said BBC claimed World Trade Centre 7 fell 20 minutes before it did
  • But judge made Rooke pay £200 costs and gave him conditional discharge
  • A 49-year-old man refused to pay his TV licence because he believed the BBC covered up facts about the 9/11 terrorist attacks.

    Tony Rooke, who represented himself today at Horsham Magistrates’ Court in West Sussex, said he did not want to give money to an organisation ‘funding the practice of terrorism’.

    Rooke, who admitted owning a TV and watching it without a licence, was found guilty of using an unlicensed set, given a six-month conditional discharge and told to pay £200 costs.

    He was visited in May 2012 by an inspector after withdrawing his licence in March, but said he was withholding the funds under the Terrorism Act.

    Section 15 of the 2000 Act states that it is an offence for someone to invite another to provide money, intending that it should be used, or having reasonable cause to suspect that it may be used, for terrorism purposes.

    ‘I am withholding all funds from the BBC, the Government and subsidiaries under Section 15 of the Terrorism Act,’ he told the inspector.

    He added that he had already lodged a complaint with the BBC.

    Continue reading »

    Tags: , , , , , , , , ,

    Feb 26

    – So much for BBC transparency! 90 pages of BBC’s Savile report blacked out, DG goes to ground… and no one is blamed for fiasco (Daily Mail, Feb 22, 2013):

    The BBC faced ridicule last night for publishing an ‘open’ dossier into the Jimmy Savile scandal that was covered in censor’s ink.

    The corporation had repeatedly promised to be open and transparent about the material, which formed the basis of last year’s Pollard inquiry into the Savile crisis.

    But there were accusations of a cover-up after large swathes of staff testimonies about the saga were blacked out.

    Despite the redactions, which covered around 90 pages, stinging criticism remained – including Jeremy Paxman’s fury at the ‘contemptible’ way the BBC handled the affair.

    He said it was ‘pathetic’ Newsnight had not tackled the Savile issue sooner, and said it was ‘common gossip’ at the corporation that the DJ ‘liked young…girls’.

    Continue reading »

    Tags: , , , , , , , , ,

    Jan 12

    YouTube Added: 11.01.2013

    See also: Continue reading »

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Nov 08

    Prof. Brian Cox and his Stargazing Live crew were banned from searching for life on a newly discovered planet because BBC bosses feared aliens may breach editorial guidelines.

    Prof Brian Cox claims the BBC scuppered his attempts to search for alien life live on air in case aliens breached editorial guidelines Photo: JAY WILLIAMS

    Brian Cox: BBC bosses feared alien discovery could breach editorial guidelines (Telegraph, Nov 7, 2012):

    Prof Cox, who hosts the show with comedian Dara O’Briain, said he had hoped to point the Jodrell Bank telescope at the planet Threapleton Holmes B after it was discovered live on air last year and listen for signs of life.

    But he claimed he was prevented from doing so because the Corporation was concerned that a discovery of aliens could violate BBC regulations.

    Continue reading »

    Tags: , , , , ,

    Sep 25


    Google video

    Tags: , , , , , , , , , , , , ,

    May 29

    The BBC is facing criticism after it accidentally used a picture taken in Iraq in 2003 to illustrate the senseless massacre of children in Syria.

    BBC News uses ‘Iraq photo to illustrate Syrian massacre’ (Telegraph, May 27, 2012):

    Photographer Marco di Lauro said he nearly “fell off his chair” when he saw the image being used, and said he was “astonished” at the failure of the corporation to check their sources.

    The picture, which was actually taken on March 27, 2003, shows a young Iraqi child jumping over dozens of white body bags containing skeletons found in a desert south of Baghdad.

    It was posted on the BBC news website today under the heading “Syria massacre in Houla condemned as outrage grows”.

    Continue reading »

    Tags: , , , , , , , ,

    Mar 05


    Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

    Dec 14

    The cheek of it! BBC boss claims Press is using outcry over fakery to take revenge for his hacking inquiry coverage (Daily Mail, Dec. 14, 2011):

  • Mark Thompson suggests criticism misleading footage comes from bitterness about Corporation’s reporting of the Leveson inquiry
  • Bosses stun viewers by admitting they often fake documentary footage
  • Sequence of caterpillar freezing and thawing was filmed ‘in a box’
  • ‘We’re making movies’ says presenter Sir David Attenborough
  • The head of the BBC yesterday blamed the deluge of criticism about its ‘faked’ scenes of polar bear cubs on newspaper bitterness over the corporation’s comprehensive coverage of the phone-hacking inquiry.

    Director-general Mark Thompson suggested the issue of the misleading Frozen Planet footage was being used as a way of retaliating against the BBC for its reporting of the Leveson inquiry into Press standards.

    ‘I do rather wonder whether this is really about polar bears or about Lord Leveson and other matters,’ he said.

    Mr Thompson also said viewers had already effectively given it the go-ahead to fake scenes in natural history shows without telling them.

    Millions thought the scene had been captured by BBC cameramen inside an underground cave in the sub-zero temperatures of the Arctic wilderness.

    But the footage, narrated by Sir David Attenborough, and interspersed with real shots of the Arctic, was in fact filmed in a den made of plaster and wood in a wildlife enclosure at a Dutch zoo.

    Continue reading »

    Tags: , , ,

    Sep 22

    The truth:

    Prof. Chris Busby: Help Save Children Of Fukushima From Radiation! (Video Exposing The Evil Japanese Government)

    YouTube Added: 22.09.2011


    The BBC Program

    CNN Report Quoted

    The Yomiuri Daily Table

    Atomic-Bombing Survivors Study

    IAEA Report Quoted

    NYAS Review Cited


    Thom Hartmann, RT: Fukushima A Dire Warning To The World – Japan (Video Exposing The Criminal Japanese Government)
    Continue reading »

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

    Apr 26

    ‘Wiki(CIA)Leaks: Leaked Files Accuse BBC Of Being Part Of A ‘Possible Propaganda Media Network’ For Al CIAda

    The CIA ‘IS’ Wikileaks & Al Qaeda and the BBC is a propaganda network for the elitists.

    The BBC is accused of being part of a “possible propaganda media network” for Al Qaeda, according to the leaked US files on the Guantanamo detainees.

    The files, obtained by the WikiLeaks website and passed to The Daily Telegraph, disclose that a phone number of someone at the BBC was found in the phone books and phones of a number of extremists seized by US forces.

    A detainee assessment, dated 21 April 2007, states: “The London, United Kingdom (UK), phone number 0044 207 XXX XXXX was discovered in numerous seized phone books and phones associated with extremist-linked individuals.

    “The number is associated with the British Broadcasting Corporation (BBC).” Analysis by The Daily Telegraph suggests the number is one for Bush House, home of the BBC World Service.

    The assessment continues that US forces uncovered many “extremist links” to this number, suggesting that extremists could have made contact with BBC employees who were sympathetic to extremists or had information on “ACM [anti-Coalition Militia] operations”.

    Continue reading »

    Tags: , , , , , , , , ,

    Dec 17

    In case you are wondering why protesters got violent watch this:

    UK: Mounted Police Charge Fees Protesters (Video), Police Investigate Truncheon Attack

    If police launch a truncheon attack like this one at protesters, which could have injured, even killed people, then I find it very much justified that the protesters defended themselves against it.

    And now listen to this BBC ‘interview’…

    Added: 13. December 2010

    20yr old disabled protester Jody McIntyre was disgracefully dragged from his wheelchair by four MET police officers during student protests against the two tier education system being introduced to the UK.

    BBC anchorman Ben Brown begins by badgering the shocked victim who suffers from Cerebal Palsy, for not reporting the incident immediately, but who was he going to call, the police or the Ghost Busters??

    Next the BBC man suggests that Mr McIntyre menaced the officers by “wheeling towards them”, only to be told by Jody that he has no physical control of his chair. Jody was then asked if he threw any missiles at police, or shouted any abuse that would have provoked the police reaction. What dreadfully soul destroying words did these officers hear??

    This is a shameful use of BBC interview intimidation techniques (IIT) against a victim of disgusting police brutality. Shame on the MET police and shame on the BBC.

    Tags: , , , , , , , , , ,

    Nov 01

    See also:

    –  Former Governor Jesse Ventura – Secret Underground 2012 Base at Denver Airport

    Apocalypse Bunker Mentality: The Ultimate Underground Shelter

    Derinkuyu, the mysterious underground city of Turkey

    Who knew that, 10 storeys beneath a Worcestershire hill, the corporation is ready for Armageddon?

    Matthew Bell skulks around Wood Norton

    It all makes sense, once you know what you’re looking at. The 200 acres of thickly wooded hillside, inaccessible by public footpath; the radio mast strategically poking out on top; the hidden entrance, just off the A44 near Evesham, in Worcestershire, surrounded by CCTV cameras and a high-security barrier. But to the passing motorist, there is nothing about Wood Norton Hall to identify it as the site of the BBC’s secret nuclear bunker.

    Who knew there even was such a thing? The BBC would certainly rather we didn’t. It emerged recently that, from tomorrow, the continuity announcers at Radio 4 will decamp there for three weeks while a £1bn refurbishment is finished at Broadcasting House, London. However, a corporation source declined to confirm or deny the story. They would rather not discuss what goes on at Wood Norton, she said, and no, The Independent on Sunday was certainly not welcome to come and visit.

    So, what don’t they want us to see?

    According to the official line, Wood Norton is a training camp, where sound engineers are sent for residential weekends. That is certainly one function: zoom in on Google Earth and you see a compound of modern buildings nestled in the woods which, according to engineers who have visited the site, are equipped with the latest high-tech facilities. Other blocks house accommodation and a canteen. But it’s what you can’t see from above the ground that is intriguing.

    Buried 10 storeys into the hillside is a fully functioning nuclear bunker, built at great expense in 1966, at the height of the Cold War. So few people knew of its existence that, even when it was being built, visiting trainees were told not to ask why all that concrete was being mixed. Those involved in its construction were obliged to sign the Official Secrets Act, and even now you won’t get a peep out of the BBC press office to acknowledge the reality.

    Continue reading »

    Tags: , ,

    Feb 16

    YouTube has now removed all 5 videos I had posted before!

    That was fast. I have found replacements.

    Please leave a comment, if any video doesn’t work anymore.

    1 of 5:

    Added: 13. Februar 2010

    2 of 5:

    Added: 5. Februar 2010

    3 of 5:

    Added: 5. Februar 2010

    4 of 5:

    Added: 5. Februar 2010

    5 of 5:

    Added: 5. Februar 2010

    Robert Green RELEASED update here :

    REGULAR UPDATES FROM HOLLIE’S BLOG HERE : http://stolenkids-hollie.blogspot.com/

    UPDATE ON ROBERT GREEN ARREST HERE : http://www.pressandjournal.co.uk/Arti…

    Earlier report on Hollie Greig’s abuse case here : http://www.ukcolumn.org/2010/02/02/ch…

    In the October 2009 print edition of the UK Column, we reported in our article BBC Hides Truth of Girls Sexual Abuse Ordeal the shocking ordeal of Downs Syndrome girl, Hollie Greig, who was horribly abused by an Aberdeen paedophile ring, over a period of ten years. After investigating and planning a documentary, the BBC abruptly dropped the case, despite admitting that Hollie was a reliable and accurate witness. It is important to stress that both the police and qualified medical experts have described Hollie as a competent and entirely honest witness.

    From the age of just six, Hollie was repeatedly sexually abused by her father, Denis Charles Mackie. Later, Mackie began sharing his daughter with a gang of paedophile swingers that has been operating in Aberdeen for many years. The identities of a further seven child victims are already known. There is no question that the gang are well-connected, efficiently organised and totally ruthless. Our frightening story is that they are protected by individuals of high standing within the Scottish establishment.

    In 2000, after 14 years of terrified silence, Hollie eventually told her mother, Anne, about the abuses. Formal statements were made to Grampian Police, providing all the horrifying details and the names of the abusers. They included a senior Scottish Sheriff, a policeman, social workers, a nurse, a solicitor, an accountant, a fire officer, married couples and others. Some of the rapes were carried out at the homes of these individuals, including that of the Sheriffs sister. Other children were sometimes involved, including children of the paedophiles themselves.

    The latest chapters in this astonishing and horrifying story about Hollie, and the seven other abused children, have taken place over the past few weeks. The key issues are a continued refusal by Grampian police to fully investigate the overwhelming evidence for the paedophile rapes, and a wall of silence by the Scottish establishment.

    Whilst there has been some general Scottish media coverage, notably in The Firm and the Aberdeen Press and Journal, the media has been largely silent on what must be one of Scotlands worst top level paedophile scandles. A key figure in the press silence is the Lord Advocate, in her former role as Procurator Fiscal in Aberdeen, when in 2000 she is alleged to have effectively buried the case. Was this to prevent her associate and most influential member of the paedophile ring, Sheriff X, from being investigated, along with the other named members of the fifteen-strong rape gang? Continue reading »

    Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

    Dec 02

    So many new developments: which story do we pick? Maybe best to summarise, instead. After all, it’s not like you’re going to find much of this reported in the MSM.

    1. Australia’s Senate rejects Emissions Trading Scheme for a second time. Or: so turkeys don’t vote Christmas. Expect to see a lot more of this: politicians starting to become aware their party’s position on AGW is completely out of kilter with the public mood and economic reality. Kevin Rudd’s Emissions Trading Scheme – what Andrew Bolt calls “a $114 billion green tax on everything” – would have wreaked havoc on the coal-dependent Australian economy. That’s why several opposition Liberal frontbenchers resigned rather than vote with the Government on ETS; why Liberal leader Malcolm Turnbull lost his job; and why the Senate voted down the ETS.

    2. Danes caught fiddling their carbon credits. (Hat tip: Philip Stott) Carbon trading is the Emperor’s New Clothes of international finance. It was invented by none other than Ken Lay, whose Enron would currently be one of the prime beneficiaries in the global alternative energy market, if it hadn’t been shown to be (nearly) as fraudulent as the current AGW scam. It is a licence to fleece, cheat and rob. Still, jolly embarrassing for the Danes to get caught red handed, what with their hosting a conference shortly in which the world’s leaders will try, straight-faced, to persuade us that carbon emissions trading is the only viable way of defeating ManBearPig.  ‘People don’t trade carbon because they are good people,’ exclaims Patrick Birley, the chief executive of the ICE European Climate Exchange

    3. Hats off to The Daily Express – the first British newspaper to make the AGW scam its front page story.


    The piece was inspired by another bravura performance by Professor Ian Plimer, the Aussie geologist who argues that climate change has been going on quite naturally, oblivious of human activity, for the last 4,567 million years.

    Continue reading »

    Tags: , , , , , , , , , , , ,

    Nov 28

    “Being ignored by the likes of the BBC does not really bother me, not when there are much bigger problems at stake.
    I might not be on TV any more but I still go around the world campaigning about these important issues. For example, we must stop the dest­ruc­tion of trop­ical rainforests, something I’ve been saying for 35 years.”

    “Mother nature will balance things out but not if we interfere by destroying rainforests and overfishing the seas.
    That is where the real environmental catastrophe could occur.”

    David Ballamy is exactly right and we have to rebuilt the forests and allow nature to heal itself now.

    Just take a look at what happened to Italy, Greece and Spain.

    All of those countries had huge forests before they were cut down for their growing empires.

    Now look what happened to the climate there.

    Man-made global warming is a scam.

    SHUNNED: Naturalist David Bellamy

    FOR YEARS David Bellamy was one of the best known faces on TV.

    A respected botanist and the author of 35 books, he had presented around 400 programmes over the years and was appreciated by audiences for his boundless enthusiasm.

    Yet for more than 10 years he has been out of the limelight, shunned by bosses at the BBC where he made his name, as well as fellow scientists and environmentalists.

    His crime? Bellamy says he doesn’t believe in man-made global warming.

    Here he reveals why – and the price he has paid for not toeing the orthodox line on climate change.

    CLANGER: Bellamy says Al Gore has ‘no proof’ that millions will die due to global warming

    “When I first stuck my head above the parapet to say I didn’t believe what we were being told about global warming I had no idea what the consequences would be.

    I am a scientist and I have to ­follow the directions of science but when I see that the truth is being covered up I have to voice my ­opinions.

    According to official data, in every year since 1998 world temperatures have been getting colder, and in 2002 Arctic ice actually increased. Why, then, do we not hear about that?

    The sad fact is that since I said I didn’t believe human beings caused global warming I’ve not been allowed to make a TV programme.

    My absence has been noticed, because wherever I go I meet people who say: “I grew up with you on the television, where are you now?”

    Continue reading »

    Tags: , , , , , , ,

    Jan 28

    Watch the Gaza aid appeal by the Disasters Emergency Committee rejected by the BBC and Sky

    The head of the UN”s nuclear watchdog has cancelled planned interviews with the BBC in protest at the corporation’s decision not to air an emergency appeal for Gaza on behalf of the Disasters Emergency Committee.

    In a statement to the Guardian, Mohamed ElBaradei, a Nobel peace prize winner, unleashed a stinging denunciation of the BBC, deepening the damage already caused by the controversy.

    [ BBC accused of fakery over Barack Obama inauguration speech (Telegraph) ]

    The statement, from his office at the International Atomic Energy Agency (IAEA), said the BBC decision not to air the aid appeal for victims of the conflict “violates the rules of basic human decency which are there to help vulnerable people, irrespective of who is right or wrong”.

    It said the IAEA director had cancelled interviews with BBC World Service television and radio, which had been scheduled to take place at the World Economic Forum in Davos on Saturday.

    Continue reading »

    Tags: , , , , , ,

    Jan 27

    ACTORS and directors have warned the BBC they will not work for the corporation again if it does not broadcast the Gaza charity appeal.

    In a letter written to Mark Thompson, the BBC’s director-general, the actors Tam Dean Burn and Pauline Goldsmith, and the directors Peter Mullan and Alison Peebles, said they were “appalled” by the refusal to show the Disasters Emergency Committee (DEC) appeal.

    Their ultimatum came as the satellite broadcaster Sky also decided yesterday it would not screen the DEC film. Like the BBC, it said it wanted to protect the impartiality of its news reports.

    Related article: Tony Benn to BBC: If you won’t broadcast the Gaza appeal then I will myself

    Gaza is in the grip of a humanitarian crisis, with its 1.5 million population urgently needing food, water, medicine and shelter, after Israel’s three-week assault.

    The BBC said yesterday it had received about 15,000 complaints about its decision not to screen the appeal for the DEC, which represents several charities.

    Continue reading »

    Tags: , , ,

    Jan 25

    Tony Benn accuses the BBC ON AIR of capitualating to the Israeli Government by refusing to air an appeal for the Gazan people by the Disaster Emergency Commitee (DEC) he then broadcasts the Address himself much to the consternation of the interviewer.

    Source: YouTube

    Disasters Emergency Committee Gaza humanitarian appeal:
    Launched by UK charities on 22 January to raise money for Gaza aid relief and reconstruction

    Participants: Action Aid, British Red Cross, Cafod, Care International, Christian Aid, Concern Worldwide, Help the Aged, Islamic Relief, Merlin, Oxfam, Save the Children, Tearfund, World Vision.

    Disaster Emergency Commitee (DEC)
    Gaza Crisis
    PO BOX 999
    EC3A 3AA

    Information on 0370 60 60 900 or at DEC website.

    Tags: , , ,

    Aug 18

    Nogovitsyn: Mercenaries working for Georgians may disguise themselves as Russians

    Deputy Chief of the Russian General Staff Anatoly Nogovitsyn warns that Georgia may be planning to commit false flag terror attacks by using mercenaries dressed in Russian uniforms, as Russia moved to guard sensitive infrastructure against terrorist attacks.

    Continue reading »

    Tags: , , , , , , , , , , ,